Varför?

Sitter och skriver på min Socialkunskap uppgift och känner en stor ilska... varför är samhället som det är? Varför finns det så mycket fördomar, aggressioner och otrevilga människor? Varför är det ojämställt? Varför?  


Det har med alla enskilda individer att göra, vi lär ta vårat egna ansvar om vi vill förändra något, idag är det skitsvårt att bara vara sig själv, ska det vara så? Ska man behöva dölja sitt rätta jag för att man är rädd för att bli misshandlad eller hatad? Kanske hatad av sin egna familj...


Var dig själv, och döm aldrig någon människa som är det, det är individens ansvar...


Kommentarer
Postat av: Maria Carlsson

Samhället är så snett så det finns inte, jag läser till beteendevetare och läser nuya böcker varje vecka, och jag blir ständigt påmind om hur jädra ojämnställt det är och att män har en förmåga att var överordnad kvinnorna.... Hejs =)

2008-11-19 @ 09:08:36
URL: http://marrecarlsson.blogspot.com
Postat av: Torbjörn Högberg

Ja tänk vad mycket bättre det kunde vara om alla levde efter måttot ; "Du ska bemöta och respektera alla människor som Du själv vill bli bemött."

2008-12-05 @ 07:55:32
Postat av: fuck invandrare

varför ska vi ha dom ?

2010-05-25 @ 11:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0